Hopp til hovedinnhold
Hjem Hjem

Søkeskjema

  • Om utviklingshemming
  • Kunnskapsbanken
  • Om NAKU
  • Aktuelt
  • Kontakt
  • Logg inn
  • Hjem
  • >
  • Kunnskapsbanken
  • >
  • Kommunikasjon: Elever som bruker ASK

Kunnskapsbanken

Her finner du artikler, filmer, lenkesamlinger og annet innhold knyttet til tjenester for personer med utviklingshemming.

  • Tips! Start med å lese artikkelen Om utviklingshemming
Se sektorer

Søkeskjema

  • Arbeid og aktivitet
    • Ordinært arbeid
    • Dagsenter
    • Arbeidsrettede tiltak
    • > Se alle artikler
  • Pårørende og familie
    • Foreldre
    • Søsken
    • Foreldre med kognitive vansker
    • > Se alle artikler
  • Helse og omsorg
    • Rus
    • Habilitering
    • BPA
    • Psykisk helse
    • Helse
    • Ernæring
    • Seksualitet
    • Legemidler
    • Aldring
    • > Se alle artikler
  • Hjem og miljø
    • Boformer
    • Universell utforming
    • Velferdsteknologi
    • > Se alle artikler
  • Kultur og fritid
    • Aktivitetsområder
    • Støttekontakt
    • > Se alle artikler
  • Oppvekst og utdanning
    • Barnehage
    • Grunnskole
    • SFO
    • Videregående opplæring
    • Voksenopplæring
    • > Se alle artikler
  • Tema og fagområde
    • CRPD
    • Diagnose
    • Kriminalitet
    • Kommunikasjon
    • Minoritetsbakgrunn
    • Selvbestemmelse
    • Tvang og makt
    • Livssyn
    • Identitet
    • Ledelse og organisering
    • > Se alle artikler
Tema og fagområde > Kommunikasjon

Kommunikasjon: Elever som bruker ASK

Snöball film har på oppdrag fra ISAAC og Utdanningsdirektoratet laget en film om elever som bruker ASK. I filmen møter vi flere elever som benytter ulike kommunikasjonshjelpemidler i læringssituasjoner og i samhandling med medelever og lærere. Statped har deltatt i referansegruppen.

Skrevet av: Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU)
30. januar 2019. Sist oppdatert: 27. juni 2019


Slik refererer du til dette innholdet
Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemming (NAKU) (2019) "Kommunikasjon: Elever som bruker ASK" [nettdokument]. Trondheim: NAKU (sist faglig oppdatert 27. juni 2019, lest 29. september 2023). Tilgjengelig fra https://naku.no/kunnskapsbanken/kommunikasjon-elever-som-bruker-ask
Del artikkelen:

Relaterte artikler

  • Om emosjonenes betydning i miljøterapi
  • E-plattform for foreldre til barn med utviklingshemming
  • Bruker- og interesseorganisasjoner
  • Kommunikasjon: Tegn-til-tale
  • Tro og Lys Norge
  • Lovverk: Tro og livssyn

Opprett egen bruker

Med egen bruker kan du lagre artikler, lage leselister, sette opp veilednings- og opplæringsmapper som du kan dele med andre på «min side».


Opprett brukerLes mer om Min side

Nylig lagt til

29
sep

Problematisk og skadelig seksuell atferd hos barn

Helsedirektoratet har laget en rapport om lavterskeltilbud til barn og unge med nevroutviklingsforstyrrelser som står i fare for å utsette barn og unge for  problematisk og skadelig [...]

Les mer
12
jun

Om emosjonenes betydning i miljøterapi

Kunnskap om emosjoner og emosjonsregulering er avgjørende for hjelpere i både spesialist-og kommunehelsetjenesten. Miljøterapeuter til mennesker med utviklingshemming er i en særstilling idet de er [...]

Les mer
7
jun

Identitet: Forskning

I enkelte av disse studiene drøftes spørsmål knyttet til identitet og funksjonshemming/utviklingshemming. Vår personlig identitet kan også knyttes til forhold som skiller oss fra andre mennesker som [...]

Les mer

NAKU

Nasjonalt kompetansemiljø om

utviklingshemming

Olav Kyrres gate 9,

7491 Trondheim Se kart

Telefon: 73 55 93 10

kontakt@naku.no

Følg oss på Facebook

English info

Personvern

Cookies

Tilgjengelighetserklæring for naku.no

 

Ansvarlig redaktør:

Aud Elisabeth Witsø

Redaktør: 

Kim Berge

 

 

NAKU ligger under Fakultet for medisin og helsevitenskap ved Institutt for psykisk helse ved NTNU og er finansiert via Helsedirektoratet.

© 2023 NAKU